Dlaczego warto wziąć udział w szkoleniu Feedback i komunikowanie trudnych rzeczy?

 

feedback[1]
Właściwa komunikacja ze współpracownikami jest w każdej firmie podstawą. Szczególnie ważna jest forma przekazywania informacji, od której zależą nastroje i motywacja pracowników zespołu, szczególnie jeżeli chodzi o krytykę pracowników, przekazywanie im niepopularnych decyzji, przeprowadzanie rozmów dyscyplinujących lub egzekwowanie wyników pracy. Osoby pracujące w zespołach, a szczególnie ich kierownicy i leaderzy doświadczają tego na co dzień. Jak radzić sobie z komunikowaniem trudnych rzeczy? Wystarczy tyko nieco wiedzy i treningu, aby zrozumieć i nauczyć się stosowania informacji zwrotnej, co wpłynie pozytywnie na wydajność, ułatwi i umili pracę.

Jakie atuty ma nasze szkolenie Feedback i komunikowanie trudnych rzeczy?

  • MATERIAŁY SZKOLENIOWE do szkolenia feedback i komunikowanie trudnych rzeczy to nie tylko slajdy. Zawierają ok. 40-60 stron tekstu z opisem merytoryki szkolenia, a drukowane są w formie poręcznego poradnika w formacie A5.
  • TRENER PRAKTYK – Szkolenie z feedbacku i komunikowania trudnych rzeczy prowadzi trener z dużym doświadczeniem szkoleniowym i biznesowym;
  • PROGRAM SZKOLENIA – feedback i komunikowanie trudnych rzeczy wymagają odpowiedniego działania ze strony menedżera, stąd szkolenie jest bardzo praktyczne  (szczegóły merytoryczne możesz zobaczyć poniżej) i realizowane w aktywny sposób (casy, ćwiczenia, gry, formularze);
  • ARKUSZ WŁASNEGO ROZWOJU – na zakończenie  szkolenia feedback i komunikowanie trudnych rzeczy wypełnisz specjalny arkusz, który pozwoli Ci podsumować nabytą wiedzę i umiejętności;
  • HOT-LINE – przez 2 miesiące od zakończenia  szkolenia z feedbacku i komunikowania trudnych rzeczy będziesz objęty wsparciem- możesz do nas dzwonić i mailować zadając pytania związane ze szkoleniem;
  • RAPORT SZKOLENIOWY –  Szkolenie z feedbacku i komunikowania trudnych rzeczyczęsto kończy się wypracowaniem szeregu wniosków, planów działania i rozwiązań – całość  otrzymasz mailem kilka dni po szkoleniu.

Jakie są cele szkolenia Feedback i komunikowanie trudnych rzeczy?

  • Nauczysz się właściwie przekazywać informację zwrotną;
  • Dowiesz się jakie istnieją sposoby na zdyscyplinowanie pracowników;
  • Będziesz już wiedział w jaki sposób przekazywać podwładnym niepopularne decyzje;
  • Udoskonalisz swoje metody oceniania i karania podwładnych;
  • Nauczysz się radzić sobie z oporem podczas prowadzenia trudnych rozmów z podwładnymi;
  • Dowiesz się w jaki sposób utrzymać równowagę pomiędzy dyscyplinowaniem i docenianiem podwładnych;

Kogo zapraszamy na szkolenie Feedback i komunikowanie trudnych rzeczy?

  • Team liderów;
  • Menedżerów;
  • Kierowników;
  • Dyrektorów;
  • Prezesów;
  • oraz wszystkich, którzy zarządzają ludźmi.

W jakiej formie prowadzone jest szkolenie Feedback i komunikowanie trudnych rzeczy?

Szkolenie jest prowadzone w formie aktywnego warsztatu.
Działamy zgodnie z sentencją Konfucjusza:
“Po­wiedz mi, a za­pomnę. Po­każ mi, a za­pamiętam. Pozwól mi zro­bić, a zrozumiem”.                                       
W szkoleniu wykorzystujemy różne formy aktywności edukacyjnej jak ćwiczenia w zespołach, w parach, dyskusje, moderacje, prezentacje, gry, symulacje, casy przeplatane mini wykładami. Największą wartością w szkoleniu są symulacje prowadzone na praktycznych przykładach.

Jaki jest program szkolenia Feedback i komunikowanie trudnych rzeczy?

MODUŁ I. 
KRYTYKA A STEREOTYPY. DYSKUSJA Z GRUPĄ
  • Jakie mamy stereotypowe spojrzenie na krytykę?
  • Dlaczego jej unikamy?
  • Jaka jest różnica pomiędzy krytyką a krytykanctwem?
MODUŁ II. 
PRZYPOMNIJ SOBIE SYTUACJĘ, KIEDY KTOŚ CIĘ SKRYTYKOWAŁ. ĆWICZENIE W PARACH
  • Przypomnijcie sobie sytuację, kiedy każdego z Was ktoś skrytykował;
  • Kto to był?
  • W jakich okolicznościach do tego doszło?
  • Co wtedy myślałeś o osobie, która przekazuje krytykę?
  • Jak się czułeś w takiej sytuacji?
  • Jak sobie wyobrażasz, że mógł się czuć ten, który krytykę przedstawiał?
  • Co było dla Ciebie ważniejsze – co mówił czy to, jak Cię traktował?
MODUŁ III. 
KWADRAT KOMUNIKACYJNY THUNA. DLACZEGO CZASEM WSPÓŁPRACOWNICY NIE POTRAFIĄ SIĘ ZROZUMIEĆ?
  • Skąd się bierze nasza niechęć o mówieniu o sobie?
  • W jaki sposób utrudnia to komunikację pomiędzy ludźmi?
  • Jak wpływa to na skuteczność przekazywania informacji zwrotnej?
  • Jak to się dzieje, że jedna wypowiedz zawiera cztery przekazy – czyli informacja rzeczowa, ujawnianie siebie, określenie relacji, apel;
  • Praktyczne wykorzystanie kwadratu komunikacyjnego;
  • Poszukiwanie treści zawartych w każdej z czterech płaszczyzn;
MODUŁ IV. GADZI MÓZG. ĆWICZENIE
  • Sposoby udzielania informacji zwrotnej;
  • Jak to zrobić, żeby uzyskać skutek?
  • Komunikat “Ja” i komunikat “Ty”;
MODUŁ V. 
KOMUNIKAT TY. KOMUNIKAT JA. KRÓTKI WYKŁAD
  • Co robić, żeby nie uruchomić gadziego mózgu?
  • Jaki jest związek komunikatu Ja z kwadratem komunikacyjnym Thuna?
MODUŁ VI. 
INFORMACJA ZWROTNA – CZY MOŻNA JESZCZE POWIEDZIEĆ COŚ NOWEGO O TYM HAMBURGERZE? MINI-WYKŁAD, DYSKUSJA I SCENKA NA ŚRODKU
  • Kiedy i jak przekazywać informację zwrotną?
  • Jak sobie radzić z negatywną informacją zwrotną, żeby przyniosła pożądany skutek?
MODUŁ VII. 
PRZEKAZYWANIE INFORMACJI ZWROTNEJ. WARSZTAT W TRÓJKACH
  • Scenki – przekazywanie informacji zwrotnej w trójkach;
MODUŁ VIII. 
ROZMOWA DYSCYPLINUJĄCA I PRZEKAZYWANIE NIEPOPULARNYCH DECYZJI. WARSZTAT I DYSKUSJA
  • Jak przygotować się do rozmowy dyscyplinującej oraz do przekazania trudnych informacji?
  • Jak przeprowadzić te rozmowy ?
  • Jak egzekwować wyniki?
MODUŁ IX. 
CZTERY STOPNIE WYRAŻANIA GNIEWU WG PAMELI BUTLER. MINI-WYKŁAD, DYSKUSJA – PRZYGOTOWANIE DO WARSZTATU
  • Asertywna droga wyrażania gniewu przez szefa;
  • Zapowiedź kary i jej zastosowanie;
MODUŁ X. 
POROZMAWIAJMY O TRUDNYCH SPRAWACH. WARSZTAT
  • Stworzenie algorytmów obowiązujących w firmie dotyczących:
  • Dyscyplinowania;
  • Karania;
  • Przekazywania niepopularnej informacji;
  • Chwalenia;
  • Warsztat: Scenki wypracowujące skuteczne i nie inwazyjne sposoby radzenia sobie w trudnych sytuacjach zaproponowanych przez uczestników (te sytuacje mogą być zaproponowane „na gorąco” podczas szkolenia lub przygotowane wcześniej. Każda scenka może być kilkakrotnie przerywana, aktorzy mogą być zmieniani lub wcielać się w rolę adwersarza – takie podejście pozwala na wspólne z całą grupą wypracowanie i przećwiczenie najlepszych rozwiązań.