Dlaczego warto wziąć udział w szkoleniu Strategiczne myślenie?

 

Planowanie i konsekwencja w działaniach to bardzo ważny element pozwalający na rozwój każdej organizacji. Dlatego właśnie na współcześnie bardzo szybko rozwijającym się rynku, potrzeba pracowników o nawyku myślenia i działania w szerszym kontekście: kierujących się dobrem całej organizacji i starannie planujących jej rozwój. W celu uzyskania przewagi konkurencyjnej, firmie potrzeba odpowiedniego wyznaczenia celów oraz opracowania spójnej strategii działania, które pozwoli opracować uczestnictwo w naszym szkoleniu.

Jakie atuty ma nasze szkolenie Strategiczne myślenie?

  • MATERIAŁY SZKOLENIOWE do szkolenia strategiczne myślenie to nie tylko slajdy. Zawierają ok. 40-60 stron tekstu z opisem merytoryki szkolenia, a drukowane są w formie poręcznego poradnika w formacie A5;
  • TRENER PRAKTYK – Szkolenie ze strategicznego myślenia prowadzi trener z dużym doświadczeniem szkoleniowym i biznesowym;
  • PROGRAM SZKOLENIA – strategiczne myślenie wymaga odpowiednich umiejętności ze strony menedżera, stąd szkolenie jest bardzo praktyczne  (szczegóły merytoryczne możesz zobaczyć poniżej) i realizowane w aktywny sposób (casy, ćwiczenia, gry, formularze);
  • ARKUSZ WŁASNEGO ROZWOJU – na zakończenie  szkolenia strategiczne myśleniewypełnisz specjalny arkusz, który pozwoli Ci podsumować nabytą wiedzę i umiejętności;
  • HOT-LINE – przez 2 miesiące od zakończenia  szkolenia ze strategicznego myśleniabędziesz objęty wsparciem- możesz do nas dzwonić i mailować zadając pytania związane ze szkoleniem;
  • RAPORT SZKOLENIOWY –  Szkolenie ze strategicznego myślenia często kończy się wypracowaniem szeregu wniosków, planów działania i rozwiązań – całość  otrzymasz mailem kilka dni po szkoleniu

Jakie są cele szkolenia Strategiczne myślenie?

  • Zrozumiesz na czym polega strategiczne spojrzenie na organizację;
  • Poznasz zasady budowania strategii;
  • Nauczysz się korzystać z wybranych instrumentów analizy strategicznej i oceny opcji;
  • Wzmocnisz w sobie poczucie odpowiedzialności za sukces organizacji;
  • Rozbudzisz refleksje nad własnym warsztatem  menedżerskim (postawy, kompetencje, nawyki, stereotypy, widzenie perspektywiczne) w zderzeniu z wyzwaniami, przed którymi stoi każda organizacja biznesowa;
  • Uświadomisz sobie, że siłą organizacji jest wytyczenie strategii sukcesu, efektywne jej  wdrożenie w całej organizacji i kierowanie się strategią na co dzień;
  • Wyposażysz się w stosowne rozwiązania, metody i narzędzia służące do planowania strategicznego;
  • Podniesiesz swoją efektywność w definiowaniu istotnych elementów mających wpływ na sukces lub porażkę wdrożeń związanych ze strategią firmy.

Kogo zapraszamy na szkolenie Strategiczne myślenie?

  • Kierowników;
  • Menadżerów;
  • Liderów;
  • Innych pracowników na stanowiskach wymagających zarządzania ludźmi i planowania działań.

W jakiej formie prowadzone jest szkolenie Strategiczne myślenie?

Szkolenie jest prowadzone w formie aktywnego warsztatu.
Działamy zgodnie z sentencją Konfucjusza:
„Po­wiedz mi, a za­pomnę. Po­każ mi, a za­pamiętam. Pozwól mi zro­bić, a zrozumiem”.                                       
W szkoleniu wykorzystujemy różne formy aktywności edukacyjnej jak ćwiczenia w zespołach, w parach, dyskusje, moderacje, prezentacje, gry, symulacje, casy przeplatane mini wykładami. Największą wartością w szkoleniu są symulacje prowadzone na praktycznych przykładach.

Jaki jest program szkolenia Strategiczne myślenie?

MODUŁ I. 
PRZEGLĄD WŁASNYCH STANDARDÓW DZIAŁANIA NA KROK PRZED DZIAŁANIAMI STRATEGICZNYMI
  • Gra zespołowa na bazie prezentacji „Colour of Cards”;
  • Obecna mapa działania organizacji , ogólna praktyka wdrożeń strategii i wdrożeń;
  • Konieczne cechy lidera i wykorzystanie dotychczasowych doświadczeń w myśleniu strategicznym,   wielopłaszczyznowe;
MODUŁ II. 
SUKCES ORGANIZACJI  A ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA PODEJMOWANE DZIAŁANIA
  • Aleja gwiazd i złotych malin – przykłady branż i firm zwycięskich i takich, które poniosły porażkę;
       Ćwiczenie : analiza ryzyka i możliwości  na bazie przykładów działań firm ,
jakie mogą  być przyczyny powodzenia a jaka jest częstotliwość strat z
powodu zaniechań;
  •  „Zwycięskie wybory” – analiza przyczyn sukcesów i porażek organizacji biznesowych (na podstawie  studium przypadku);
  • Postawy menedżerów w organizacjach w kontekście strategicznym (w oparciu o Matrycę Koncentracji i Mobilizacji): opis, zachowania a przełożenie na sukces;
MODUŁ III. 
ODNIESIENIE DO KLIENTÓW I KONKURENCJI
  • Określenie profilu konkurencyjnego;
  • Z kim i w czym się porównywać?
  • Co cenią klienci i jak ich zadowalamy?
  • Pozycjonowanie – kto jest naszym bezpośrednim konkurentem, a kto nim być powinien?
MODUŁ IV. 
ANALIZA POTENCJAŁU STRATEGICZNEGO
  • Analiza zasobów przedsiębiorstwa – jakie zasoby decydują o naszej sile, a jakie są nam zbędne?
  • Analiza kompetencji – jakie umiejętności decydują o naszej sile, jak je chronić i jak rozwijać?
  • Warsztat strategiczny – sposób pracy: metodologia, zasady, postawy;
MODUŁ V. 
STRATEGIA I PLANOWANIE STRATEGICZNE
  • Strategia (definicje, parametry, przykłady);
  • Schemat Planowania Strategicznego (etapy, kroki, zadania);
  • Korelacja celów strategicznych z działaniami operacyjnym (definicje, opis, przykłady);
  • Analiza otoczenia organizacji;
  • Metoda analizy otoczenia za pomocą technik:
  • Makro-otoczenia (PEST);
  • Mikro-otoczenia (5 Sił Portera);
  • Środowiska wewnętrznego;
MODUŁ VI. 
IDENTYFIKACJA KLUCZOWYCH INFORMACJI I WNIOSKÓW NA RZECZ STRATEGII
  • Wybór, ocena i wdrożenie strategii;
  • Związki kultury ze strategią;
  • Piramida strategiczna: misja, wartości, wizja;
  • Rodzaje struktur organizacyjnych;
MODUŁ VII. 
SILNE NARZĘDZIE, WŁAŚCIWE STOSOWANIE : SYNTEZA ANALIZ (SWOT)
  • Definicje, przykłady, zastosowania;
  • Budowanie scenariuszy strategicznych dla firmy na bazie analizy SWOT;
MODUŁ VIII. 
KRYTERIA POPRAWNOŚCI CELU: WYTYCZENIE CELU BIZNESOWEGO (WG TECHNIKI SMART)
  • Definicje;
  • Sposób formułowania celu;
  • Zastosowanie;
  • Ćwiczenie prawidłowego używania techniki na rzecz formułowania celu biznesowego;
  • „Określenie kierunków strategicznych na rzecz strategii”;
  • Ćwiczenie na podstawie studium przypadku;
MODUŁ IX. 
WDROŻENIE STRATEGII
  • Plan działania;
  • Kontrola strategiczna – jak mierzyć postępy na drodze do celów strategicznych?
  • Ocena przyjętej strategii;
  • Utrzymanie;
  • Wzmacnianie;
  • Wykorzystanie;
  • Korekta;
  • Rezygnacja;
  • Przeciwdziałanie;
  • Dostosowanie;
  • Wdrażanie zmian;
  • Przyczyny porażek;
MODUŁ X. 
PLAN STRATEGICZNY
  • Zapis celów strategicznych;
  • Niezbędnych postaw liderów;
  • Określenie zasobów;
  • Wdrożenia na dany okres (wykres Gantta);