Dlaczego warto wziąć udział w szkoleniu Zarządzanie ludźmi i motywowanie?

 

8705_banner_700x330[1]

 

Spójność i stabilność zachowania oraz konsekwencja w działaniu to bardzo istotne czynniki budujące autorytet menadżera i wpływające na jego odbiór przez pracowników. Dlatego też zdefiniowanie własnej wizji bycia menadżerem, określenie roli zawodowej, hierarchii wartości własnych i w zespole oraz stworzenie standardu zachowań i zasad współpracy z podwładnymi to podstawa do skutecznego zarządzania ludźmi. Nie można mówić o konsekwencji, ani spójności zachowania, jeśli nie ma się jasności, co do własnej roli zawodowej – jej wizji, misji, celów.

Jakie atuty ma nasze szkolenie Zarządzanie ludźmi i motywowanie?

  • BADANIE POTRZEB – każde nasze szkolenie otwarte poprzedzone jest dokładnym zbadaniem potrzeb uczestników. Pozwala to na dopasowanie programu szkolenia do tego, co ważne i przydatne dla osób uczestniczących w szkoleniu. Dzięki temu szkolenie Zarządzanie ludźmi i motywowanie staje się niezwykle praktyczne i w związku z tym bardziej efektywne.
  • MATERIAŁY SZKOLENIOWE do szkolenia Zarządzanie ludźmi i motywowanie to nie tylko slajdy, tworzone są w postaci praktycznego podręcznika o dużej objętości (60-90 stron) po wnikliwym badaniu potrzeb szkoleniowych uczestników i zawierają treści, które będą przekazywane podczas szkolenia. Na życzenie uczestników wysyłamy je również w formie PDF przed szkoleniem.
  • TRENER PRAKTYK – szkolenie Zarządzanie ludźmi i motywowanie prowadzi trener z dużym doświadczeniem szkoleniowym i biznesowym.
  • PROGRAM SZKOLENIA – szkolenie Zarządzanie ludźmi i motywowanie jest bardzo praktyczne (szczegóły merytoryczne możesz zobaczyć poniżej).

Cele szkolenia Zarządzanie ludźmi i motywowanie:

  • Zwiększysz skuteczność swoich działań w pięciu głównych obszarach zarządzania: planowanie, organizowanie, delegowanie, motywowanie, kontrolowanie;
  • Ukształtujesz u siebie właściwą postawę managera jako przywódcy;
  • Zapoznasz się ze skutecznymi metodami prowadzenia rozmów z pracownikami;
  • Udoskonalisz umiejętności radzenia sobie z trudnymi sytuacjami w zarządzaniu ludźmi.

Kogo zapraszamy na szkolenie Zarządzanie ludźmi i motywowanie?

Szkolenie kierowane do:
  • Team liderów;
  • Menedżerów;
  • Kierowników;
  • Prezesów;
  • Osób które zarządzają ludźmi.

Jaki jest program szkolenia Zarządzanie ludźmi i motywowanie?

MODUŁ I.
KSZTAŁTOWANIE ODPOWIEDNIEJ POSTAWY KIEROWNICZEJ
  • Stereotypowe widzenie pracownika i kierownika;
  •  Obszary niszowe i punkty zapalne dotyczące sposobu motywowania;
  •  Zakres odpowiedzialności kierownika;
  •  Strategie działania kierownika i ich konsekwencje dla efektywności zarządzania;
  •  Tożsamość kierownika – określenie nowej roli zawodowej;
MODUŁ II.
BUDOWANIE AUTORYTETU
  • Istota autorytetu i jego znaczenie w zarządzaniu;
  •  Cztery najważniejsze zasady budowania autorytetu;
  •  Obszary działalności kierownika mające wpływ na budowanie autorytetu (zachowania codzienne w pracy, reagowanie na trudne sytuacje, sposób pracy i kontaktu z pracownikami, itp.);
  •  Działania powodujące utratę autorytetu i sposoby zapobiegania im;
  •  Standard kontaktu z pracownikiem;
MODUŁ III.
EFEKTYWNA KOMUNIKACJA Z PRACOWNIKAMI W RÓŻNYCH SYTUACJACH
  • Rodzaje pytań pomocnych kierownikowi: motywowanie przez pytania, pytania kierujące uwagę, pułapki zadawania pytań;
  •  Sztuka zadawania pytań w rozmowach z pracownikami;
  •  Techniki aktywnego słuchania w rozmowach;
  •  Wpływ sposobu formułowania zdań na osiągane efekty;
  •  Zwroty motywujące i demotywujące;
  •  Język korzyści a język problemów;
  •  Eliminacja słów osłabiających wypowiedź;
  •  Skuteczna argumentacja;
  •  Przepływ informacji w zespole – zasady;
MODUŁ IV.
TYPY OSOBOWOŚCI – JAK DOPASOWAĆ SPOSÓB ZARZĄDZANIA I MOTYWOWANIA             PRACOWNIKA DO STRATEGII JEGO DZIAŁANIA
  • Charakterystyka czterech głównych strategii działania;
  •  Nauka identyfikacji typu osobowości pracownika;
  •  Identyfikacja własnego typu osobowości;
  •  Typ osobowości a preferencje w komunikacji, wyborze zadań, przyjmowaniu ról w zespole;
  •  Talenty i słabości każdego z typów osobowości;
  •  Wartości, potrzeby i motywatory osób o różnych strategiach działania;
  •  Wskazówki rozwojowe dla każdego typu osobowości;
  •  Jak planować pracę osób o konkretnym typie osobowości;
  •  Jak egzekwować i motywować osoby o konkretnym typie osobowości;
MODUŁ V.
PLANOWANIE I ORGANIZACJA PRACY ZESPOŁU
  •  Metodologia pracy z celami;
  •  Definiowanie i przedstawianie celów – warunki poprawnie sformułowanego celu, rodzaje celów, reagowanie na przeszkody w realizacji;
  •  Zasady planowania działań;
  •  Organizacja pracy swojej i pracowników;
  •  Podział pracy pomiędzy pracowników;
  •  Kontrola i monitorowanie realizacji celów;
MODUŁ VI.
DELEGOWANIE JAKO CZYNNIK MOTYWUJĄCY I USAMODZIELNIAJĄCY PRACOWNIKÓW
  •  Zasady delegowania zadań;
  •  Pułapki delegowania;
  •  Trudne sytuacje podczas delegowania zadań;
  •  Korzyści dla przełożonego i pracownika wynikające z delegowania zadań;
MODUŁ VII.
KREOWANIE MOTYWUJĄCEJ ATMOSFERY W ZESPOLE
  •  Czynniki wpływające na atmosferę w zespole;
  •  Rola kierownika w budowaniu odpowiedniej atmosfery;
  •  Zachowania wzbudzające zaufanie i otwartośća a zachowania wzbudzające opór i milczenie.
MODUŁ VIII.
MOTYWATORY W ZARZĄDZANIU
  • Motywowanie poprzez realizowanie indywidualnych potrzeb pracowników;
  •  Motywowanie poprzez ustalanie celów;
  •  Etapy rozwoju pracownika – motywowanie w zależności od poziomu dojrzałości pracownika (na bazie koncepcji Hersey’a i Blancharda);
  •  Uciekanie od niewygody i dążenie do komfortu jako czynniki motywujące (dwuczynnikowa teoria Herzberga);
  •  Dopasowanie stylu zarządzania do potrzeb motywacyjnych pracowników (na podstawie teorii McClellanda);
MODUŁ IX.
TECHNIKI MOTYWOWANIA POZAFINANSOWEGO
  • Wpływ a manipulacja w motywowaniu;
  •  Modelowanie postawy podwładnych;
  •  Umiejętność inspirowania;
  •  Motywowanie przez pochwały – za co i jak chwalić pracowników;
  •  Prawa twórczego wpływu w motywowaniu (prawo własnego wyboru, prawo decydowania, prawo publicznej deklaracji, prawo wzajemności zachowań, prawo zmiany obrazu siebie, prawo kontrastu, prawo konsekwencji);
  •  Delegowanie jako narzędzie motywowania;
MODUŁ X.
TRUDNE SYTUACJE W ZARZĄDZANIU
  •  Reagowanie w przypadku konfliktu i kryzysu w zespole;
  •  Skuteczne metody reagowania na: opór, zniechęcenie, brak zaangażowania, irytację, złośliwość, atak, wycofanie, zbytnie rozkojarzenie pracownika;
  •  Tworzenie skutecznych procedur i schematów postępowania oraz praktyczne ich przećwiczenie;
MODUŁ XI.
TECHNIKI ROZWIĄZYWANIA KONFLIKTÓW
  • Afiliacja a asertywność, jako wyznaczniki stylów postępowania (zachowań) w sytuacjach konfliktowych;
  •  Style rozwiązywania konfliktów – diagnoza stylów rozwiązywania konfliktów;
  •  Czynniki sprzyjające konstruktywnemu rozwiązywaniu konfliktów;
  •  Komunikacja w sytuacji konfliktowej (zbieranie informacji, przedstawianie propozycji i rozwiązań, prowadzenie dyskusji, sprowadzanie dyskusji do poziomu faktów);
  •  Radzenie sobie z manipulacjami (demaskowanie i przeciwdziałanie manipulacji, sposoby reagowania na agresywne zachowanie);
  •  Strategie kierowania konfliktem – specyfika doboru taktyki działania do sytuacji i konsekwencje obranej strategii;
  •  Ćwiczenia rozwiązywania konfliktów na bazie case studies;
MODUŁ XII.
DYSKUSJA I INDYWIDUALNE KONSULTACJE