Marketing szeptany (Mark Hughes)

Marketing szeptany to bezprecedensowy podręcznik kreowania szumu medialnego. Nauczy cię:

  • znajdować nowe, jeszcze wolne od zgiełku media reklamowe,dawać dziennikarzom historie na pierwszą stronę,
  • kalkulować rzeczywiste koszty i zwrot z inwestycji w reklamę,
  • operować tym, czym ludzie i media karmią się najchętniej: tabu, komizmem, skandalem,
  • tworzyć kultowe marki, które zapiszą się w historii.

Autor tej książki, Mark Hughes, zna sekrety marketingu szeptanego z pierwszej ręki. Za sprawą jego pomysłowości i intuicji medialnej serwis internetowy Half.com zdobył 8 milionów użytkowników w trzy lata, i to przy minimalnych nakładach na płatną reklamę. Magazyn „Time” nazwał to „jednym z największych podbojów opinii publicznej” w historii. Firmy, które powierzyły swój marketing Hughesowi, doskonale na tym wyszły – stały się magnesami medialnymi i z małych zmieniły się w duże. Po prostu przeczytaj, co radzi Hughes i zrób to.

Książka (…) jest znakomitym wprowadzeniem do tematyki szeroko rozumianego buzzmarketingu. Mark Hughes należy do tych praktyków, którzy traktują marketing szeptany (buzzmarketing) nie jako zestaw narzędzi, ale jako sposób myślenia, który ma natchnąć całą marketingową komunikację. Autor prowokuje do myślenia i inspiruje, dlatego książka ta powinna stać się lekturą obowiązkową nie tylko dla osób zarządzających marką i planujących strategie komunikacyjne, ale także dla działów kreatywnych w agencjach reklamowych.

 

OPINIE

Nie zawsze duży budżet przekłada się na skuteczną kampanię promocyjną. Równie ważna (jeśli nie najważniejsza!) jest wiedza, do kogo mówić w pierwszej kolejności i w jaki sposób, żeby nasz komunikat uległ wzmocnieniu. Receptą na takie kampanie jest marketing szeptany, a podpowiedzi jak go stosować znajdziesz w tej książce. To lektura obowiązkowa dla wszystkich polskich menedżerów.
— Grzegorz Kiszluk, redaktor naczelny magazynu „Brief”

Dwa w jednym: znakomita rozrywka i gruntowna wiedza.
— Steve Forbes, redaktor naczelny magazynu „Forbes”

Trudno o lepszą i bardziej uczącą książkę, która w dodatku dostarczałaby tak świetnej rozrywki.
— Warren Philips, były redaktor zarządzający „Wall Street Journal”, były dyrektor zarządzający Dow Jones

Marketing szeptany działa. To nie jest dodatek do wiedzy, którą masz. To fundamentalna lektura obowiązkowa!
— Brian Sweete, były dyrektor operacyjny eBay, dyrektor marketingu PepsiCo

 

autor: mtbiznes.pl