Dlaczego warto wziąć udział w szkoleniu Komunikacja kryzysowa?

 

kom[1]
W dobie kryzysu wiele przedsiębiorstw przeżywa trudne chwile. Problemy finansowe i walka o jak najlepszy wizerunek firmy zmuszają do wprowadzenia odpowiednich działań związanych z oszczędnością i marketingiem. Na szkoleniu dowiesz się jak stworzyć plan kryzysowy, efektywnie zarządzać pracownikami w trudnym okresie oraz budować wizerunek firmy w mediach i w bezpośrednim kontakcie z klientem.

Jakie atuty ma nasze szkolenie Komunikacja kryzysowa?

  • MATERIAŁY SZKOLENIOWE do szkolenia Komunikacja kryzysowa to nie tylko slajdy. Zawierają ok. 40-60 stron tekstu z opisem merytoryki szkolenia, a drukowane są w formie poręcznego poradnika w formacie A5.
  • TRENER PRAKTYK – Szkolenie Komunikacja kryzysowa prowadzi trener z dużym doświadczeniem szkoleniowym i biznesowym;
  • PROGRAM SZKOLENIA – szkolenie Komunikacja kryzysowa szkolenie jest bardzo praktyczne (szczegóły merytoryczne możesz zobaczyć poniżej) i realizowane w aktywny sposób (casy, ćwiczenia, gry, formularze);
  • ARKUSZ WŁASNEGO ROZWOJU – na zakończenie szkolenia Komunikacja kryzysowa wypełnisz specjalny arkusz, który pozwoli Ci podsumować nabytą wiedzę i umiejętności;
  • HOT-LINE – przez 2 miesiące od zakończenia szkolenia Komunikacja kryzysowa będziesz objęty wsparciem- możesz do nas dzwonić i mailować zadając pytania związane ze szkoleniem;
  • RAPORT SZKOLENIOWY –  Szkolenie Komunikacja kryzysowa często kończy się wypracowaniem szeregu wniosków, planów działania i rozwiązań – całość  otrzymasz mailem kilka dni po szkoleniu.
  • SYSTEM RABATOWY – możesz zakupić udział w szkoleniu Komunikacja kryzysowa na bardzo korzystnych warunkach rabatowych.

W jakiej formie prowadzone jest szkolenie Komunikacja kryzysowa?

Szkolenie jest prowadzone w formie aktywnego warsztatu.
Działamy zgodnie z sentencją Konfucjusza:
“Po­wiedz mi, a za­pomnę. Po­każ mi, a za­pamiętam. Pozwól mi zro­bić, a zrozumiem”.
W szkoleniu wykorzystujemy różne formy aktywności edukacyjnej jak ćwiczenia w zespołach, w parach, dyskusje, moderacje, prezentacje, gry, symulacje, casy przeplatane mini wykładami. Największą wartością w szkoleniu są symulacje prowadzone na praktycznych przykładach.

Cele szkolenia Komunikacja kryzysowa:

  • Poznasz narzędzia prowadzenia polityki komunikacyjnej firmy w sytuacji kryzysu;
  • Dowiesz się jak komunikować się ze swoimi pracownikami w sytuacji kryzysu;
  • Poznasz metody radzenia sobie z niekorzystnym zainteresowaniem mediów.

Kogo zapraszamy na szkolenie Komunikacja kryzysowa?

  • Team liderów;
  • Menedżerów;
  • Kierowników;
  • Dyrektorów;
  • Prezesów;
  • oraz wszystkich, którzy zarządzają ludźmi.

Jaki jest program szkolenia Komunikacja kryzysowa?

MODUŁ I.
INFORMACJE OGÓLNE
  • Kryzys w organizacji – typy i charakterystyki;
  • Definiowanie kryzysów: identyfikacja zagrożeń;
  • Fazy kryzysu i odpowiadające im kroki zaradcze: dlaczego coraz rzadziej działają;
  • Rozlewanie się kryzysu na kolejne obszary aktywności firmy – czyli dlaczego kryzysy są jak wirusy;
  • Zarządzanie kryzysowe i jego przełożenie na działania komunikacyjne w firmie;
  • Komunikacja kryzysowa w organizacji – podstawowe schematy działań i uwarunkowania ich skuteczności;
MODUŁ II.
PRZYGOTOWANIE NA CZARNĄ GODZINĘ
  • Działania zapobiegawcze: mailing i monitoring mediów i potencjalnych zagrożeń;
  • Przygotowanie planu kryzysowego. Wybór osób odpowiedzialnych za jego realizację oraz pierwszy kontakt z mediami;
  • Ewaluacja planu kryzysowego – ocena potencjalnych zagrożeń wokół firmy;
  • Zawartość planu kryzysowego – tworzenie planu, określanie procedury i kompetencji poszczególnych osób w firmie, definiowanie kryzysów firmowych;
  • Wewnętrzna Komunikacja kryzysowa;
  • Osoby pierwszego kontaktu medialnego;
MODUŁ III.
KOMUNIKACJE WEWNETRZNA W WARUNKACH KRYZYSU
  • Komunikacja w firmie a identyfikacja pracowników z przedsiębiorstwem;
  • Rola poczucia kontroli i sprawczości u pracownika w budowaniu dobrych relacji z pracodawcą;
  • Przedkryzysowe stosunki na linii pracownicy-organizacja. Używane narzędzia internal relations (biuletyny, strona www, intranet, wydawnictwa firmowe, akcje i konkursy);
  • Reakcja pracowników na kryzys. Zasady wpływania na ich stosunek emocjonalny do firmy i percepcję jej problemów;
  • Techniki przekonywania pracowników do „zaciskania pasa”;
  • Pracownicy jako rzecznicy firmy i droga do wyjścia z kryzysu;
  • Podstawowe błędy szefostwa w komunikacji kryzysowej z pracownikami;
MODUŁ IV.
KOMUNIKOWANIE KRYZYSOWE NA ZEWNĄTRZ: MEDIA TRADYCYJNE
  • Zasady działania mediów: jak pracują i czego szukają dziennikarze prasy, radia i TV?
  • Dlaczego media uwielbiają trzęsienia ziemi: kryzys jako wzrost nakładu, widowni lub słuchalności;
  • Sposoby reagowania na kampanie negatywne w zależności od fazy kryzysu;
  • Działania informacyjne i public relations w praktyce firmy;
  • Sytuacja kryzysowa w firmie – jak radzić sobie z dziennikarzami. Standardy postępowania w kontaktach z mediami w okresie problemów;
  • Kryzysowe kampanie wizerunkowe i ocena ich skuteczności. Trudności z zaprojektowaniem i wdrożeniem kampanii;
  • Dobór dziennikarzy, z którymi rozmawiamy  – zasady, strategie, niebezpieczeństwa;
  • Komunikat prasowy. Jak skutecznie trafić do dziennikarza z własną wersją wydarzeń;
  • Wywiad w trudnych czasach. Techniki wymijającego odpowiadania na niewygodne pytania dziennikarzy;
  • Konferencja prasowa w sytuacji kryzysowej. Zasady odpowiadania nieprzychylnym dziennikarzom;
  • Ocena rezultatów kryzysowej kampanii wizerunkowej w mediach tradycyjnych;

MODUŁ V.
WALKA O WIZERUNEK FIRMY W INTERNECIE

  • Komunikacyjna specyfika internetu: zasady tworzenia komunikatów dla użytkowników sieci;
  • Portale, czyli jak przebić się z informacją do internetowego mainstreamu;
  • Sensacyjne agregatory treści typu Wykop – jak niwelować powstające za ich sprawą szkody wizerunkowe;
  • Media społecznościowe: szanse i zagrożenia w dobie kryzysu;
  • Marketing szeptany na forach i blogach, czyli jak anonimowo walczyć o własne imię;

MODUŁ VI.
KRYZYSOWA KOMUNIKACJA Z KLIENTEM

  • Przeciwdziałanie odchodzeniu klientów w sytuacji kryzysowej: polityka informacyjna firmy;
  • Rekompensaty i oferty specjalne dla wiernych klientów – jak je komunikować;
  • Przyciąganie nowych klientów w sytuacji kryzysowej – czy tylko ceną?
  • Kryzysowe relacje z trudnymi i konfliktowymi klientami;
  • Podstawowe zagrywki emocjonalne klientów. Jak na nie odpowiadać?

MODUŁ VI.
Komunikacja kryzysowa – INNE ASPEKTY

  • Kryzys w innych firmach i sposoby jego prezentacji w mediach;
  • Informacje poufne firmy w czasie kryzysu i ich znaczenie;
  • “Efekt bumerangowy” przy kampanii negatywnej i próbach cenzury;

MODUŁ VII.
GRY SYMULACYJNE

  • Przygotowanie planu kryzysowego własnej firmy;
  • Tworzenie kryzysowej informacji prasowej;
  • Wywiad dla mediów – trening technik odpowiadania na niewygodne pytania;
  • Konferencja prasowa szefów w organizacji dotkniętej kryzysem;
MODUŁ VIII.
DYSKUSJE I INDYWIDUALNE KONSULTACJE