Dlaczego warto wziąć udział w szkoleniu Zarządzanie zmianą?

 

resizedimage600417-zarzdzanie-zmian-v1[1]

 

Szkolenia z obszaru zarządzania poświęcone są doskonaleniu umiejętności kierowania ludźmi. Każdy menedżer kiedyś zmierzy się z potrzebą zmiany w kierowanej przez siebie firmie. Zrozumienie, jak się zarządza zmianą, jak się powinno wprowadzać zmiany, jakie czynniki sprzyjają osiąganiu sukcesu we wprowadzaniu zmian, jest bardzo ważne w zarządzaniu. Jeżeli więc Twoja firma szykuje się do wprowadzenia zmian lub jest już w ich trakcie – przygotuj się i Ty, podczas naszego szkolenia.

Jakie atuty ma nasze szkolenie Zarządzanie zmianą?

  • MATERIAŁY SZKOLENIOWE do szkolenia Zarządzanie zmianą to nie tylko slajdy, tworzone są w postaci praktycznego podręcznika o dużej objętości (60-90 stron) po wnikliwym badaniu potrzeb szkoleniowych uczestników i zawierają treści, które będą przekazywane podczas szkolenia. Na życzenie uczestników wysyłamy je również w formie PDF przed szkoleniem;
  • TRENER PRAKTYK – Szkolenie Zarządzanie zmianą prowadzi trener z dużym doświadczeniem szkoleniowym i biznesowym;
  • PROGRAM SZKOLENIA – szkolenie Zarządzanie zmianą szkolenie jest bardzo praktyczne (szczegóły merytoryczne możesz zobaczyć poniżej) i realizowane w aktywny sposób (casy, ćwiczenia, formularze);
  • SYSTEM RABATOWY – możesz zakupić udział w szkoleniu Zarządzanie zmianą na bardzo korzystnych warunkach rabatowych.

Cele szkolenia Zarządzanie zmianą:

  • Określisz własny styl przywództwa;
  • Nauczysz się właściwego podejścia do kierowania ludźmi w różnych sytuacjach;
  • Poznasz etapy podejmowania decyzji;
  • Określisz kluczowe obszary do rozwoju osobistego lidera;
  • Dowiesz się jak skutecznie motywować, delegować i komunikować się z członkami zespołu.

Kogo zapraszamy na szkolenie Zarządzanie zmianą?

  • Osoby kierujące pracą zespołów;
  • Kierowników;
  • Dyrektorów.

Jaki jest program szkolenia Zarządzanie zmianą?

MODUŁ I.
PROCES ZMIAN W ORGANIZACJI
  • Rodzaje zmian w organizacji;
  • Podejście do zmiany;
  • Czynniki wymuszające zmiany w organizacji;
  • Znaczenie i wpływ zmian na działalność organizacji i jej pracowników;
  • Osiąganie gotowości na zmiany – rola menedżera i motywacja do zmian;
MODUŁ II.
ROLA MENADŻERA W PROCESIE ZMIAN
  • Rola menedżera w stymulowaniu zmian;
  • Budowanie wspólnej wizji i systemu wartości;
  • Grupowe rozwiązywanie problemów;
  • Zasady kontrolowania pracowników podczas implementowania zmian;
MODUŁ III.
ZACHOWANIA PRACOWNIKÓW W PROCESIE ZMIAN
  • Film „Kto zabrał mój ser”;
  • Możliwe reakcje na zmiany;
  • Etapy reakcji na zmianę;
MODUŁ IV.

BUDOWANIE POZYTYWNEGO NASTAWIENIA MENADŻERA I PRACOWNIKA DO ZMIAN W ORGANIZACJI

  • Znaczenie innowacji a strategia organizacji – co by było, gdyby… organizacja się nie zmieniała?
  • Stereotypy – tajemnica braku sukcesu i przyczyna oporu  ;
  • Siła przyzwyczajeń i ich konsekwencje;
  • Dlaczego „lepiej” nic nie zmieniać – typowe przyczyny oporu przed zmianą;
  • Obawy i korzyści płynące ze zmian;
  • Modelowanie skutecznej postawy;
  • Strategie podejścia do zmian i trudnych sytuacji:
K – sposób na porażkę
D – kreatywność bez konsekwencji;
L – skuteczność w działaniu;
M – indywidualne mistrzostwo;
  • Rodzaje emocji wywołanych przez zmiany;
  • Odruchowe reakcje w odpowiedzi na zmianę;
  • Radzenie sobie z lękiem przed nieznanym;
  • Weryfikacja własnego stanowiska wobec zmiany;
  • Obranie nowej drogi;
  • Specyfika budowania skutecznych strategii i eliminowania destrukcyjnych – u siebie i pracownika;
MODUŁ V.
EFEKTYWNE KOMUNIKOWANIE ZMIAN PRACOWNIKOM
  • Rola komunikacji w sytuacji wprowadzania zmian;
  • Typowe błędy w komunikacji;
  • Sposoby komunikacji budujące wsparcie dla dokonywanych zmian;
  • Identyfikacja nowych celów i przedstawianie ich pracownikom;
  • Strategie informowania pracowników podczas wprowadzania zmian;
  • Rola wsparcia pracowników podczas zmian;
MODUŁ VI.
SŁOWNICTWO MENEDŻERA
  • Rodzaje pytań pomocnych menedżerowi: motywowanie przez pytania, pytania kierujące uwagę, pułapki zadawania pytań;
  • Rodzaje słuchania i ich specyfika;
  • Zarządzanie słowem: wpływ sposobu formułowania zdań na osiągane efekty, zwroty motywujące i demotywujące;
  • Język korzyści a język problemów;
  • Eliminacja słów osłabiających wypowiedź;
MODUŁ VII.
MINIMALIZOWANIE OPORU PRACOWNIKÓW PRZECIWKO ZMIANOM
  • Psychologiczne i socjologiczne źródła oporu wobec zmian;
  • Metody rozpoznawania źródeł oporu wobec zmian i postaw pracowników;
  • Różne formy przejawiania się oporu (krytykanctwo, konformizm, bunt, bierność, odrzucenie);
  • Sposoby postępowania w sytuacji wystąpienia oporu;
  • Metody przezwyciężania lęku przed nieznanym;
  • Radzenie sobie ze stresem własnym oraz pracowników w sytuacji wprowadzania zmian;
MODUŁ VIII.
TWÓRCZE MOTYWOWANIE PRACOWNIKÓW DO ZMIAN
  • Dynamika grupy a proces zmian;
  • Metody motywowania pracowników – pobudzanie do zmian;
  • Wywieranie wpływu na ludzi;
  • Motywowanie poprzez ustalanie celów;
  • Prawa twórczego wpływu w motywowaniu (m.in. prawo własnego wyboru, prawo publicznej deklaracji, prawo wzajemności zachowań, prawo kontrastu, prawo konsekwencji);
MODUŁ IX.
DYSKUSJA I INDYWIDUALNE KONSULTACJE