Dlaczego warto wziąć udział w szkoleniu Zarządzanie ludźmi i motywowanie?

 

5650236_orig[1]

 

Spójność i stabilność zachowania oraz konsekwencja w działaniu to bardzo istotne czynniki budujące autorytet menadżera i wpływające na jego odbiór przez pracowników. Dlatego też zdefiniowanie własnej wizji bycia menadżerem, określenie roli zawodowej, hierarchii wartości własnych i w zespole oraz stworzenie standardu zachowań i zasad współpracy z podwładnymi to podstawa do skutecznego zarządzania ludźmi. Nie można mówić o konsekwencji, ani spójności zachowania, jeśli nie ma się jasności, co do własnej roli zawodowej – jej wizji, misji, celów.

Jakie atuty ma nasze szkolenie Zarządzanie ludźmi i motywowanie?

  • MATERIAŁY SZKOLENIOWE do szkolenia Zarządzanie ludźmi i motywowanie to nie tylko slajdy.
  • TRENER PRAKTYK – Szkolenie Zarządzanie ludźmi i motywowanie prowadzi trener z dużym doświadczeniem szkoleniowym i biznesowym;
  • PROGRAM SZKOLENIA – szkolenie Zarządzanie ludźmi i motywowanie szkolenie jest bardzo praktyczne (szczegóły merytoryczne możesz zobaczyć poniżej) i realizowane w aktywny sposób (casy, ćwiczenia, formularze);
  • SYSTEM RABATOWY – możesz zakupić udział w szkoleniu Zarządzanie ludźmi i motywowanie na bardzo korzystnych warunkach rabatowych;

Cele szkolenia Zarządzanie ludźmi i motywowanie:

  • Zwiększysz skuteczność swoich działań w pięciu głównych obszarach zarządzania: planowanie, organizowanie, delegowanie, motywowanie, kontrolowanie;
  • Ukształtujesz u siebie właściwą postawę managera jako przywódcy;
  • Zapoznasz się ze skutecznymi metodami prowadzenia rozmów z pracownikami;
  • Udoskonalisz umiejętności radzenia sobie z trudnymi sytuacjami w zarządzaniu ludźmi.

Kogo zapraszamy na szkolenie Zarządzanie ludźmi i motywowanie?

Szkolenie kierowane do:
  • Team liderów;
  • Menedżerów;
  • Kierowników;
  • Prezesów;
  • Osób które zarządzają ludźmi.

Jaki jest program szkolenia Zarządzanie ludźmi i motywowanie?

MODUŁ I.
KSZTAŁTOWANIE ODPOWIEDNIEJ POSTAWY KIEROWNICZEJ
  • Stereotypowe widzenie pracownika i kierownika;
  •  Obszary niszowe i punkty zapalne dotyczące sposobu motywowania;
  •  Zakres odpowiedzialności kierownika;
  •  Strategie działania kierownika i ich konsekwencje dla efektywności zarządzania;
  •  Tożsamość kierownika – określenie nowej roli zawodowej;
MODUŁ II.
BUDOWANIE AUTORYTETU
  • Istota autorytetu i jego znaczenie w zarządzaniu;
  •  Cztery najważniejsze zasady budowania autorytetu;
  •  Obszary działalności kierownika mające wpływ na budowanie autorytetu (zachowania codzienne w pracy, reagowanie na trudne sytuacje, sposób pracy i kontaktu z pracownikami, itp.);
  •  Działania powodujące utratę autorytetu i sposoby zapobiegania im;
  •  Standard kontaktu z pracownikiem;
MODUŁ III.
EFEKTYWNA KOMUNIKACJA Z PRACOWNIKAMI W RÓŻNYCH SYTUACJACH
  • Rodzaje pytań pomocnych kierownikowi: motywowanie przez pytania, pytania kierujące uwagę, pułapki zadawania pytań;
  •  Sztuka zadawania pytań w rozmowach z pracownikami;
  •  Techniki aktywnego słuchania w rozmowach;
  •  Wpływ sposobu formułowania zdań na osiągane efekty;
  •  Zwroty motywujące i demotywujące;
  •  Język korzyści a język problemów;
  •  Eliminacja słów osłabiających wypowiedź;
  •  Skuteczna argumentacja;
  •  Przepływ informacji w zespole – zasady;
MODUŁ IV.
TYPY OSOBOWOŚCI – JAK DOPASOWAĆ SPOSÓB ZARZĄDZANIA I MOTYWOWANIA             PRACOWNIKA DO STRATEGII JEGO DZIAŁANIA
  • Charakterystyka czterech głównych strategii działania;
  •  Nauka identyfikacji typu osobowości pracownika;
  •  Identyfikacja własnego typu osobowości;
  •  Typ osobowości a preferencje w komunikacji, wyborze zadań, przyjmowaniu ról w zespole;
  •  Talenty i słabości każdego z typów osobowości;
  •  Wartości, potrzeby i motywatory osób o różnych strategiach działania;
  •  Wskazówki rozwojowe dla każdego typu osobowości;
  •  Jak planować pracę osób o konkretnym typie osobowości;
  •  Jak egzekwować i motywować osoby o konkretnym typie osobowości;
MODUŁ V.
PLANOWANIE I ORGANIZACJA PRACY ZESPOŁU
  •  Metodologia pracy z celami;
  •  Definiowanie i przedstawianie celów – warunki poprawnie sformułowanego celu, rodzaje celów, reagowanie na przeszkody w realizacji;
  •  Zasady planowania działań;
  •  Organizacja pracy swojej i pracowników;
  •  Podział pracy pomiędzy pracowników;
  •  Kontrola i monitorowanie realizacji celów;
MODUŁ VI.
USTALANIE PRIORYTETÓW – JA I MOJE ZADANIA
  • Zasady planowania: zasada 60/40, ABC, Eisenhowera, ustalanie priorytetów, terminy wykonania, rezerwy, działania rutynowe, zmiany;
  •  Reguły dotyczące przebiegu dnia pracy;
  •  Zasada Pareto (80/20) i jej znaczenie dla pracy;
  •  Narzędzia planowania i zarządzania czasem;
  •  Wykorzystanie zasad planowania w codziennej pracy;
  •  Moja wydajność a koncentracja i efektywność pracy;
MODUŁ VII.
DELEGOWANIE JAKO CZYNNIK MOTYWUJĄCY I USAMODZIELNIAJĄCY PRACOWNIKÓW
  •  Zasady delegowania zadań;
  •  Pułapki delegowania;
  •  Trudne sytuacje podczas delegowania zadań;
  •  Korzyści dla przełożonego i pracownika wynikające z delegowania zadań;
MODUŁ VIII.
DOSKONALENIE PRACY I MONITORING PRACY
  •  Kontrola pracy;
  •  Monitoring skuteczności działań i usprawnianie własnej organizacji pracy;
  •  Doskonalenie swojej skuteczności w obszarze lepszego wykorzystania swojego czasu i terminowości działań;
MODUŁ IX.
MOTYWUJĄCA INFORMACJA ZWROTNA
  • Przygotowanie do udzielania informacji zwrotnych;
  •  Pozytywna informacja zwrotna – przekazywanie informacji o zadowalającej jakości pracy;
  •  Negatywna informacja zwrotna – przekazywanie informacji o niezadowalającej jakości pracy (błędy, niestosowane zachowania, niezadowalająca jakość pracy, itp.).
MODUŁ X.
KREOWANIE MOTYWUJĄCEJ ATMOSFERY W ZESPOLE
  •  Czynniki wpływające na atmosferę w zespole;
  •  Rola kierownika w budowaniu odpowiedniej atmosfery;
  •  Zachowania wzbudzające zaufanie i otwartośća a zachowania wzbudzające opór i milczenie.
MODUŁ XI.
MOTYWATORY W ZARZĄDZANIU
  • Motywowanie poprzez realizowanie indywidualnych potrzeb pracowników;
  •  Motywowanie poprzez ustalanie celów;
  •  Etapy rozwoju pracownika – motywowanie w zależności od poziomu dojrzałości pracownika (na bazie koncepcji Hersey’a i Blancharda);
  •  Uciekanie od niewygody i dążenie do komfortu jako czynniki motywujące (dwuczynnikowa teoria Herzberga);
  •  Dopasowanie stylu zarządzania do potrzeb motywacyjnych pracowników (na podstawie teorii McClellanda);
MODUŁ XII.
TECHNIKI MOTYWOWANIA POZAFINANSOWEGO
  • Wpływ a manipulacja w motywowaniu;
  •  Modelowanie postawy podwładnych;
  •  Umiejętność inspirowania;
  •  Motywowanie przez pochwały – za co i jak chwalić pracowników;
  •  Prawa twórczego wpływu w motywowaniu (prawo własnego wyboru, prawo decydowania, prawo publicznej deklaracji, prawo wzajemności zachowań, prawo zmiany obrazu siebie, prawo kontrastu, prawo konsekwencji);
  •  Delegowanie jako narzędzie motywowania;
MODUŁ XIII.
TRUDNE SYTUACJE W ZARZĄDZANIU
  •  Reagowanie w przypadku konfliktu i kryzysu w zespole;
  •  Skuteczne metody reagowania na: opór, zniechęcenie, brak zaangażowania, irytację, złośliwość, atak, wycofanie, zbytnie rozkojarzenie pracownika;
  •  Tworzenie skutecznych procedur i schematów postępowania oraz praktyczne ich przećwiczenie;
MODUŁ XIV.
TECHNIKI ROZWIĄZYWANIA KONFLIKTÓW
  • Afiliacja a asertywność, jako wyznaczniki stylów postępowania (zachowań) w sytuacjach konfliktowych;
  •  Style rozwiązywania konfliktów – diagnoza stylów rozwiązywania konfliktów;
  •  Czynniki sprzyjające konstruktywnemu rozwiązywaniu konfliktów;
  •  Komunikacja w sytuacji konfliktowej (zbieranie informacji, przedstawianie propozycji i rozwiązań, prowadzenie dyskusji, sprowadzanie dyskusji do poziomu faktów);
  •  Radzenie sobie z manipulacjami (demaskowanie i przeciwdziałanie manipulacji, sposoby reagowania na agresywne zachowanie);
  •  Strategie kierowania konfliktem – specyfika doboru taktyki działania do sytuacji i konsekwencje obranej strategii;
  •  Ćwiczenia rozwiązywania konfliktów na bazie case studies;
MODUŁ XV.
DYSKUSJA I INDYWIDUALNE KONSULTACJE