Poprawa contentu w sklepie Dexpol.com zwiększyła sprzedaż z 0 do 1450 zamówień na rok. Sprawdź, jak zawartość sklepu internetowego wypływa na wyniki sprzedaży.

Zanim sklep Dexpol.com zgłosił się do nas o pomoc jego głównym problemem była zerowa sprzedaż, mimo dużej liczby odwiedzin. Szeroki asortyment, atrakcyjne ceny i warunki handlowe to przemawiało na jego korzyść, ale źle zaprezentowany content zniechęcał do zakupów. Postanowiliśmy to zmienić i sprawić, by nasz klient zaczął zarabiać.

Zmiany na lepsze – content, który sprzedaje

Sklep Dexpol.com odwiedzało wielu użytkowników, ale żaden nic nie kupił. By ustalić przyczynę tej sytuacji przeprowadziliśmy dogłębną analizę sklepu pod względem prezentacji kategorii i poszczególnych produktów, estetyki, informacji przydatnych dla klientów i działań marketingowych podjętych przez właściciela sklepu. Szybko okazało się, że wiele elementów contentu można było wykonać lepiej.
Dokonaliśmy więc potrzebnych poprawek, co razem z dodatkowym wsparciem sklepu zapleczem prosprzedażowym sprawiło, że koszyki w Dexpol.com z czasem zaczęły się zapełniać. Obsługa sklepu miała ręce pełne roboty, bo zamówienia spływały nie tylko poprzez koszyk, ale także drogą mailową, telefoniczną i przez formularz kontaktowy, który umieściliśmy na sklepie.

Co więcej, Dexpol.com poza sprzedażą detaliczną rozpoczął owocną współpracę z producentami i hurtownikami, bo zawartość serwisu wzbudzała zaufanie i przekonywała, że sklep jest wiarygodnym partnerem.

Przygotowanie contentu

Zmian nie wdrażaliśmy sami, bo obsługą techniczną sklepu Dexpol.co zajmowała się inna firma. Po naszej stronie było przygotowanie poprawek, które miały usprawnić pracę i skłonić klientów do zakupów. Firma wdrożeniowa otrzymała od nas więc gotową mapę strony (pełną architekturę informacji) z naniesionymi przez nas zmianami. Zaproponowaliśmy także wsparcie przy wdrożeniu i kontrolę jakości już po wykonaniu prac. Dzięki temu współpraca z firmą obsługującą sklep przebiegła szybko i skutecznie, a my mieliśmy pewność, że wszystkie zmiany zawartości strony zostały wprowadzone poprawnie.

Chcesz, żebyśmy opracowali content dla Ciebie? Sprawdź naszą ofertę –  Kompleksowe opracowanie zawartości serwisów»

Zarys działań już znasz, o szczegółach działań przeczytasz w dalszej części artykułu.

Poprawa wizerunku sklepu

Pierwsze kilka sekund decyduje o tym, czy użytkownik zostanie na stronie, czy zaufa firmie, czy zdecyduje się na zakup. Dlatego tak ważny jest wizerunek sklepu, jeśli zrobi dobre pierwsze wrażenie Klient zostanie na sklepie, kupi produkt i wróci – może nawet z innymi klientami. Strona sklepu Dexpol raczej zniechęcała, niż przyciągała. A już na pewno nie budziła zaufania. Miało się wrażenie, że panuje na niej ogólny bałagan. A wiadomo jak bałagan na sklepie, to niezorganizowana firma, chaotyczna sprzedaż, zero gwarancji, kiepskie produkty i tak dalej. Osoby trafiające na stronę miały mieć prawo do wątpliwości – szybko ją opuszczały, bo nie budziła zaufania. Statystyki informują, że nawet 50% kupujących rezygnuje z zakupów online u sprzedawcy, do którego nie ma zaufania. W tym przypadku 100% użytkowników nawet nie odważyło się dodać produkt do koszyka.

Co wymagało poprawy:

  • Kategorie i menu (mało czytelne, chaotyczne, wszystko się ze sobą zlewało). Wymagały uporządkowania.
  • Polecane produkty i wyprzedaże ( nieestetyczna prezentacja, niewidoczny podział na produkty polecane i wyprzedaże).
  • Baner (jeden zawężający ofertę, nie zachęcający wizualnie do zakupu garnków).
  • Estetyka treści (niekonsekwencja w zapisie treści, niezgodność z zasadami     poprawności językowej, luki w tekstach).
  • Aktualności (sposób prezentacji wpisów, niedopasowane zdjęcia, kiepskiej jakości).
  • Stopka (uboga graficznie).

Co zmieniliśmy:

  • Uporządkowanie kategorii i menu, dopracowanie ich estetyki (wyeksponowanie graficzne głównych kategorii w menu, wyrównanie do lewej podkategorii. Wyróżnienie menu i oddzielenie od koszyka).
  • Przejrzysta prezentacja produktów polecanych i nowości (estetyczny układ zdjęć,     poniżej przyciski zachęcające do zakupu, wyraźnie oddzielona sekcja polecanych produktów, nowości i aktualności).
  • Dodanie kilku banerów (zachęcająca prezentacja promowanych produktów np. meble w scenerii ogrodu czy patelnia z soczystym mięsem na kuchennym blacie, informacja o sprzedaży hurtowej).
  • Estetyka treści (konsekwencja w stosowaniu liter drukowanych i pisanych, czytelne     nagłówki, tytuły wpisów rozpoczynające się od dużej litery, eliminacja niepotrzebnych spacji).
  • Poprawa prezentacji wpisów w aktualnościach (redukcja wpisów, dobór odpowiednich zdjęć, wyrównanie tekstu, eliminacja luk).
  • Stopka (wizualnie ciekawsza i czytelniejsza, przytłaczająca zieleń zamieniona na białe tło, na którym wyeksponowane zostały zielone napisy, graficznie zaprezentowane logo, płatności i socjale spójne z kolorystyką strony).

STRONA GŁÓWNA

DAWNIEJ

TERAZ

Strona główna sklepu Dexpol przed i po zmianie contentu

Praca nad użytecznością strony

Sklep ma nie tylko dobrze wyglądać, ale i być użyteczny dla Klientów, czyli informować, odpowiadać na pytania i rozwiązywać problemy. Informacje mają być podane na tacy, by Klient nie musiał ich szukać. Nie bez powodu najlepsza książka o projektowaniu serwisów internetowych nosi tytuł „Nie każ mi myśleć”. Sklep Dexpol nie był przyjazny dla użytkowników – zamiast informować budził wątpliwości, zamiast udzielać odpowiedzi rodził pytania i zamiast rozwiązywać problemy, mnożył je.

Co wymagało poprawy:

  • Prezentacja firmy (pierwszy odbiór nie sugerował, że jest to hurtownia     wielobranżowa, taka informacja była tylko w logo – w które nikt się nie wczytuje).
  • Prezentacja oferty (klient mógł czuć się zagubiony w chaotycznej ofercie, po wejściu na stronę mógł mieć wrażenie, że głównym     produktem są parasole – a nie naczynia kuchenne czy meble     ogrodowe).
  • Koszyk (zupełnie niewidoczny, zlewający się z menu).
  • Menu i kategorie (brak podstrony o sprzedaży hurtowej – która jest kluczowa w tym przypadku, brak linku z przejściem do platformy B2B, chaotyczny podział kategorii produktów).
  • Stopka (niepełne informacje, brak stron: dostawa, polityki, zwroty i reklamacje, informacja o odstąpieniu od umowy).

Co zmieniliśmy:

  • Prezentacja firmy jako hurtowni (dodanie widocznego nagłówka informującego, że Dexpol to hurtownia wielobranżowa, skupiająca się na sprzedaży mebli ogrodowych, dodanie baneru z informacją o sprzedaży hurtowej i oferty dla hurtowników w menu).
  • Pokazanie szerokiej oferty ( pokazanie różnorodności produktów ze szczególnym naciskiem na meble ogrodowe i naczynia kuchenne).
  • Wyeksponowanie koszyka, oddzielenie go od menu.
  • Uporządkowanie menu i kategorii (dodanie strony o sprzedaży hurtowej z     przejściem do platformy B2B, uporządkowanie kategorii wg stopnia ważności, usunięcie z menu wyprzedaży i dodanie dostawy i oferty dla firm – jako informacji istotniejszych).
  • Rozbudowa stopki (dodanie brakujących stron z informacją o dostawie,     polityce cookies, zwrotach i reklamacjach, prawie do odstąpienia od umowy i grafiki – logo producentów, newsletter, płatności i socjale).

Poprawa strony O FIRMIE

Strona o firmie ma zbudować jej pozytywny odbiór w wyobrażeniu Klienta. Ma być czytelna i atrakcyjna – informować, przekonywać i budzić zaufanie. Strona o firmie Dexpol już przy pierwszym kontakcie nie robiła dobrego wrażenia, ogólny bałagan zniechęcał do czytania.

Co wymagało poprawy:

  • Prezentacja treści, jej układ (poszarpana treść, brak nagłówków, niepotrzebne spacje, brak spójności: raz wyśrodkowana, raz wyjustowana do lewej strony itd.)
  • Semantyka treści (chaotyczny przekaz informacji, bez sensownego prowadzenia myśli).

Co zmieniliśmy:

  • Estetyczny układ treści (treść opatrzona nagłówkami, właściwe odstępy, poprawnie sformatowa).
  • Wartościowa treść budząca zaufanie do firmy (sensowny podział informacji – od wstępnej prezentacji firmy, po przedstawienie głównej oferty, pomysłu na sklep www, po opinie).

 

O FIRMIE

DAWNIEJ

TERAZ

Sklep Dexpol o firmie przed i po zmianie użyteczności strony

Ulepszenie karty produktu

W karcie produktu szwankowała nie tylko estetyka, ale i sposób przedstawienia produktu. Ważne informacje były ukryte, ich znalezienie wymagało od Klienta dużo cierpliwości i wysiłku – to z pewnością zniechęcało użytkowników.

Co wymagało poprawy:

  • Zmiana nazwy produktu (nazwa nie zawierała słów kluczowych, nie mówiła też nic klientom).
  • Informacja o statusie, producencie i gwarancji (tak istotne informacje – zwłaszcza o statusie i gwarancji zostały ukryte – pod opisem mała niewidoczna czcionka).
  • Uporządkowanie opisu produktu, danych technicznych (przytłaczający, chaotyczny opis, bez przejrzystego podziału, z kolorową czcionką).

Co zmieniliśmy:

  • Nazwa produktu przyjazna dla Google i Klientów, zawierająca słowa kluczowe.
  • Wyeksponowana informacja o statusie, producencie i gwarancji (estetycznie zaprezentowane informacje tuż pod ceną).
  • Uporządkowany opis wartościowy dla Klienta (estetyczny, nie przytłacza, rozdzielenie opisu i danych technicznych – użyteczne dla odbiorcy).

KARTA PRODUKTU

DAWNIEJ

TERAZ

Karta produktu sklep Dexpol przed i po zmianie zawartości

Działania marketingowe

By wesprzeć sprzedaż prowadziliśmy działania marketingowe, które są nadal przez nas kontynuowane. Obecnie Dexpol ma 25 blogów prosprzedażowych (promujących meble ogrodowe i naczynia kuchenne), które generują wartościowy ruch, informują, doradzają, rozwiązują problemy i zainteresowanych kierują do sklepu. Blogi zostały przez nas stworzone, wdrożyliśmy wartościowy content zapleczowy. Są na bieżąco aktualizowane i promowane.

Co składa się na nasze działania marketingowe:

Promocja marki i produktów (wizytówki firm na popularnych portalach ogrodowych i kulinarnych, tworzenie kont firmowych, zamieszczanie wartościowych wpisów, zdjęć produktów, działania na tematycznych forach).
Dystrybucja wartościowej treści (przedruki artykułów na portalach, artykuły     sponsorowane, gościnne wpisy na blogach, działania prosprzedażowe na tablicach ogłoszeń, prezentacje SlaidShare).
Promocja w Social Media.

Jak działamy:

  • Nasze działania marketingowe są planowe z wyprzedzeniem i odpowiadają potrzebom rynku (produkty sezonowe promowane są w odpowiednim czasie – co     najmniej 2 miesiące przed rozpoczęciem sezonu).
  • Nasze działania są monitorowane, badamy ich skuteczność, analizujemy i     obserwujemy zmiany na rynku – by zareagować w razie potrzeby i przebudować serwis.

Opisane wyżej działania mieszczą się w ramach usługi: Tworzenie, obsługa i promocja zaplecza contentowego»

Poniżej statystyki odwiedzin (Google Analitics). Pierwszy dotyczy blogu – z meblami ogrodowymi, drugi – z patelniami ceramicznymi.

Statystyki odwiedzin Goggle Analitics na blogu ogrodowe-meble.info

 

statystyki odwiedziń Google Analitics na blogu patelniaceramiczna.eu

Podsumowanie

Dlaczego właściciel sklepu nie sprzedawał? To proste – jego sklep nie spełniał założeń user experience (ang. doświadczenie użytkownika, całość wrażeń, jakich doświadcza użytkownik, korzystając ze sklepu). Na decyzję zakupową wpływa nie tylko atrakcyjna cena produktu, ale również zaufanie i wiarygodność, całościowe wrażenia odbierane przy pierwszym kontakcie. Zawartość sklepu nie budziła zaufania, bo nie była atrakcyjna, ergonomiczna i funkcjonalna dla użytkownika. Dopiero dopracowanie contentu – wygenerowało sprzedaż.

Artykuł Jak porządek na sklepie wpływa na wyniki sprzedaży pochodzi z serwisu Praktyczny Marketing.

Go to Source