pobrane

Motywacja, zarządzanie zasobami ludzkimi, psychologia skutecznej motywacji, typy osobowości, style kierowania, komunikacja, motywacja przeinwestowana, wypalenie zawodowe, rozwój umiejętności

Wprowadzenie

Współcześnie coraz bardziej docenia się wartość pracownika dla dobra firmy i korzyści wynikające z inwestowania energii we właściwe zarządzanie zasobami ludzkimi. Jedną z podstawowych kwestii w tym obszarze jest umiejętne motywowanie pracowników do osiągania celów przedsiębiorstwa. Proponowane szkolenie jest okazją do rozwinięcia kompetencji w zakresie skutecznego motywowania pracowników, tak by z zaangażowaniem i efektywnie osiągali cele firmy. W trakcie szkolenia uczestnicy mają okazję przeanalizować własne doświadczenia w obszarze motywacji do pracy, co pozwoli nie tylko lepiej zrozumieć i utrwalić proponowane metody ale także wpływać na własną motywację do pracy w pożądanym kierunku.

 

Adresaci szkolenia

Szkolenie adresowane jest do osób zajmujących stanowiska kierownicze, menedżerskie, liderów, brygadzistów, które chcą rozwinąć swoje kompetencje w zakresie motywowania pracowników oraz poszerzyć świadomość w obszarze własnej motywacji, by w ten sposób sprzyjać osiąganiu zawodowych celów.

 

Cele szkolenia

Celem szkolenia jest zdobycie wiedzy z zakresu zdobycia praktycznej wiedzy z zakresu psychologii motywacji, poznanie narzędzi skutecznego motywowania, oraz nabycie umiejętności w obszarze motywowania innych, uświadomienia czynników ryzyka, które wpływają na pojawienie się zjawiska wypalenia zawodowego w funkcjonowaniu osoby pracującej, praktycznego rozwijania umiejętności potrzebnych do zdrowego funkcjonowania w pracy zawodowej.

 

Program szkolenia

Dzień 1

Psychologia motywacji.

Uczestnicy przyjrzą się pojęciu motywacji i najważniejszym zasadom, które należy brać pod uwagę przy budowaniu strategii motywowania innych. Zapoznają się ze źródłami motywacji oraz przeanalizują rodzaje motywatorów wpływających na chęć do działania w określonym kierunku. Za pomocą proponowanych ćwiczeń i narzędzi zdiagnozują jakie są ich indywidualne źródła motywacji.

Style kierowania ludźmi a umiejętność motywowania.

W oparciu o założenia analizy transakcyjnej uczestnicy analizować będą swój styl kierowania ludźmi oraz stosowane strategie motywowania innych do osiągania celów. Przeanalizują swój sposób dawania tzw. znaków rozpoznania, będących bodźcami do przyjęcia przez pracowników określonej postawy względem zadań i firmy.

Motywacja a typy osobowości.

Uczestnicy szkolenia przeanalizują dopasowanie czynników motywujących do typu osobowości pracowników w zespole.

Dzień 2

Komunikacja sprzyjająca wzbudzeniu i podtrzymaniu pozytywnej motywacji pracowników.

Uczestnicy poznają i przećwiczą narzędzie, jakim jest informacja zwrotna. Poznają sposoby na konstruktywne wyrażenie pochwał i pozytywnego ustosunkowania względem działań i postaw pracowników. Przećwiczą prowadzenie rozmowy doceniającej. Przetrenują konstruktywne wyrażanie krytyki motywującej do zmiany niepożądanych zachowań. Poznają zasady formułowania poleceń sprzyjające ich efektywnemu wykonaniu.

Motywacja przeinwestowana – wypalenie zawodowe.

Uczestnicy zapoznają się ze zjawiskiem wypalenia zawodowego, które może dotknąć osoby zaangażowane w swoja pracę, wysoko stawiające sobie poprzeczkę osiągnięć. Będą mieli okazję do dokonania autodiagnozy pod kątem indywidualnych zagrożeń wypaleniem oraz zasobów pozwalających na ochronienie się przed nim. Wypracują zalecenia: jak ustrzec się przed wypaleniem zawodowym i jak nie przyczyniać się do wypalenia swoich pracowników.

Narzędzia tworzenia równowagi.

Uczestnicy poznają i przećwiczą technikę formułowania celów sprzyjającą ich osiąganiu. Za pomocą analizy monologu wewnętrznego wypracują narzędzie radzenia sobie z wewnętrznym krytykiem, którego głos wpływa często demotywująco na działania. Dzięki niemu będą potrafili wykorzystać swoją wewnętrzną mowę do wzmacniania siebie w realizacji swoich celów.

 

Zaproponowany program szkolenia obejmuje 14 godzin szkoleniowych (14 x 45 min.)