Książka pokazuje prostą, wszędzie możliwą do zastosowania, metodę negocjowania sporów prywatnych i zawodowych, czyli jak nie dać się podejść i jednocześnie nie być przykrym. “Dochodząc do TAK” proponuje sprawdzoną w świecie metodę dochodzenia do porozumienia możliwego do zaakceptowania przez każdą ze stron we wszystkich rodzajach konfliktów – niezależnie od tego, czy obejmują one rodziców i dzieci, sąsiadów, kierowników i pracowników, klientów, korporacje, najemców czy dyplomatów. Dzięki tej książce można łatwo nauczyć się, jak skutecznie negocjować z różnymi partnerami.

Opis: Książka pokazuje prostą, wszędzie możliwą do zastosowania, metodę negocjowania sporów prywatnych i zawodowych, czyli jak nie dać się podejść i jednocześnie nie być przykrym. “Dochodząc do TAK” proponuje sprawdzoną w świecie metodę dochodzenia do porozumienia możliwego do zaakceptowania przez każdą ze stron we wszystkich rodzajach konfliktów – niezależnie od tego, czy obejmują one rodziców i dzieci, sąsiadów, kierowników i pracowników, klientów, korporacje, najemców czy dyplomatów. Dzięki tej książce można łatwo nauczyć się, jak skutecznie negocjować z różnymi partnerami.

Recenzja: „Dochodząc do tak” jest książką poleconą nam przez negocjatorów i mediatorów rodzinnych. Sprawdziliśmy. Zdecydowanie najcenniejsze jest w niej spojrzenie na negocjacje nie jak na wojnę lub starcie dwóch przeciwnych stanowisk, choć takie jest często potoczne o nich wyobrażenie. Autorzy zakładają wiarę w partnera – człowiek racjonalny będzie dążył do rozwiązania problemu leżącego u podstaw negocjacji. Być może już dla tego założenia warto po nią sięgnąć.

Ta filozofia wyznacza cztery podstawowe zasady negocjacji: oddzielenie ludzi od problemu, koncentracji na interesach, nie na stanowiskach; znajdowanie rozwiązań korzystnych dla obu stron, stosowanie obiektywnych kryteriów. Omówienie każdej z tych zasad znajduje w tej pozycji sporo miejsca. Na szczególną uwagę zasługuje też rozdział, w którym autorzy starają się wyjść naprzeciw sytuacji, kiedy partner negocjacyjny nie chce lub nie może podjąć negocjacji na zaproponowanych w tej książce zasadach.

Słowem – negocjacje dla liderów mających na względzie działania pro publico bono. Nad pozycjami traktującymi negocjacje jako narzędzie merkantylne lub instrumentalne nie ma co się pochylać.

autor: Katalog książek i artykułów – Biblioteka lidera – Liderzy.